Asiakastarina

Sävelletty tunnusmusiikki luo mielikuvaa ja omaa äänibrändiä televisio- ja radiomainoksissa

Sävelletty tunnusmusiikki ja äänilogo IKH:lle

Ideoivan palvelut
– musiikkituotanto: sävelletty tunnusmusiikki, äänilogo/äänijingle
– tv-mainosten äänituotantoa, radiomainostuotantoa

Sävelletty tunnusmusiikki räätälöitiin Ideoivassa IKH-ketjun käyttöön. IKH on kotimainen yli 130 myymälän valtakunnallinen ketju, jonka kivijalkana on Kauhajoella sijaitseva maahantuontiyritys Isojoen Konehalli Oy. Yrityksen juuret ulottuvat vuoteen 1956, josta kuluneiden vuosikymmenien aikana toiminta on kasvanut ja kehittynyt voimakkaasti. Nykyisin jo yli 50 000 nimikkeen tuotevalikoimasta löytyy mm. työkaluja, teknisiä koneita, työvaatteita ja suojaimia, traktorien ja työkoneiden varaosia sekä tarvikkeita, kemikaaleja ja akkuja. IKH:n vahvuutena on asiantuntemus ja osaava palvelu: myymälät palvelevat niin ammattilaisia kuin harrastajia. Kasvussa olevan vientikaupan kohdemaita ovat pääaasiassa Baltia ja Pohjoismaat.

IKH:n markkinointipäällikkö Ahto Kaari: 

”Sain vinkin Ideoivasta, kun mietimme radio- ja tv-mainontaa ja mainosten tuotantoa. Tutustuttuaan tilanteeseemme Leila ehdotti IKH:n oman äänibrändin luomista, josta yhteistyömme lähti liikkeelle. Ideoiva tuotti IKH-ketjulle sävelletyn tunnusmusiikin ja äänilogon, jota käytämme nyt mm. televisiomainoksissa ja radiomainoksissa. Oma äänilogo ja tunnusmusiikki ovatkin järkeviä investointeja, sillä sama musiikki ei tule muiden mainoksissa vastaan, niin kuin katalogimusiikin suhteen voi tapahtua.

Tunnusmusiikin ja äänilogon suunnittelussa lähdettiin liikkeelle IKH:n tavoitemielikuvasta, jota musiikin pitää ilmentää. Mutta musiikkihan ei jäänyt pelkkään fiilistelyyn, vaan Leila huomioi myös musiikin käytettävyyttä pidemmällä tähtäimellä. Se olikin hyvä juttu, koska emme osanneet sellaista itse ottaa huomioon. Meille on ollut hyötyä Ideoivan monipuolisesta kokemuksesta äänituotantoon, äänimainontaan ja sisällön muotoiluun liittyen. Siis siitä, miten asiat kannattaa esittää.

Kun mietin televisio- tai radiomainokseen sisältöä, saan Leilalta ratkaisuja ja muokkausehdotuksia tekstiin ja toteuttamiseen. Saamissani ehdotuksissa on yleensä myös hyvät perustelut, miksi homma kannattaa toteuttaa ehdotetulla tavalla. Leila miettii asioita aina myös kuulijan/katsojan kannalta ja pitää huolta, että mainoksessa viestin kärki tulee mahdollisimman hyvin esille – joskus niukkojenkin sekuntiraamien sisällä. Hän on tarkka myös siitä, että IKH:n äänibrändi säilyy eri pituisissa tv- ja radiomainoksissa.

Ripeyttä ja joustavuuttakin on löytynyt, kun äänituotannon tarvetta on välillä tullut eteen hyvinkin nopealla aikataululla.

Voin suositella Ideoivan palveluja lämpimästi!”