Asiakastarina

Radiomainokset, nettiarvontakisa ja bannerimainonta toivat valtakunnallista tunnettuutta

Radiomainokset leipomo F.K. Trubelle toivat valtakunnallista tunnettuutta

Ideoivan palvelut
– radiomainokset: ideointi, käsikirjoitus ja tuotanto
– nettibannerit ja verkkosivulomake: graafinen suunnittelu ja tekninen toteutus

Radiomainokset olivat lähtökohtana leipomo Truben ja Ideoivan väliselle yhteistyölle. Pulla- ja konditoriatuotteisiin keskittynyt leipomo F.K. Trube on toiminut jo yli 100 vuotta Kuopiossa. Perinteet ja käsityöosaaminen yhdistyvät leipomossa luovasti nykypäivän vaatimuksiin, joihin Trube vastaa tinkimättömän herkullisilla mauilla ja laadulla. Kun kasvuhakuisen leipomon myyntiverkosto laajeni valtakunnalliseksi, tuli ajankohtaiseksi myös tarve kasvattaa Truben tunnettuutta samassa mittakaavassa. Tavoitteena oli myös vauhdittaa pullatuotteiden myyntiä. Ratkaisuna näihin tarpeisiin Trube toteutti netissä tuotearvontakisan, jonka mainostamiseen käytettiin valtakunnallista radiomainoskampanjaa ja bannerimainontaa.

F.K.Truben laatu- ja tuotekehityspäällikkö Katri Lunnas kommentoi yhteistyön kulkua:

”Yhteistyömme lähti liikkeelle tapaamisesta, jossa Leila Viitala kartoitti tilannettamme ja tavoitteitamme nettiarvonta-radiomainoskampanjan suhteen. Meillä oli jo hiukan aiempaakin kokemusta radiomainostuotannosta muualta, mutta kaipasimme nyt erilaista sisältöideaa ja näkemystä kokonaisuudesta. Toiveena oli saada hyvin erottuvat spotit, jotka huomattaisiin muiden radiomainosten seasta ja jotka herättäisivät kuulijoita osallistumaan tuotearvontoihin koko kampanjan ajan.

Palaverin pohjalta Leila ehdotti radiomainonnan konseptiksi useamman radiospotin sarjaa ja suunnitteli niihin käsikirjoitukset. Pelkkien käsikirjoitustekstien pohjalta ei vielä ihan osannut kuvitella, minkä kuuloisia radiomainokset lopulta voisivat olla, mutta Leilalla oli jo mielessä ideaan sopiva spiikkeri ja tunnelmaa höystävä musiikki etsittynä.

Saimme valmiit radiomainokset kuultavaksi ja lopputulos oli meistä erittäin onnistunut! Spottien pituudet myös pysyivät niissä sekuntiraameissa, joita kampanjasuunnitelmassa oli ennakkoon suunniteltu.

Tarvitsimme kampanjaa varten vielä mainosbannerit ja omille verkkosivuillemme osallistujien yhteystietoja keräävän arvontalomakkeen. Näidenkin tuotanto hoitui Ideoivan kautta. Graafinen sisältö bannereissa ja lomakkeessa suunniteltiin sopimaan Truben muun ilmeen kanssa, ja saimme lomakkeen asennusvalmiina teknisen ohjeistuksen kera verkkosivustoamme varten.”

F.K.Truben toimitusjohtaja Sami Kemiläinen:

”Yhteistyöstämme Ideoivan kanssa jäi todella positiivinen jälkimaku. Meidän näkökulmasta työskentely oli helppoa, suuren osan tähän teki Leilan asiantuntijuus. Saimme radiomainokset ja bannerit mutkattomasti yhdestä paikasta. Toteutus kampanjalle oli aikataulullisesti sekä muutenkin erittäin onnistunut. Saimme kilpailuun hyvin osallistujia ja samalla varmasti kasvatettua Truben tunnettuutta.

Suosittelemme Ideoivaa mielellämme!”

Ota yhteyttä!